Dag 17 : Mig och min tro.

Antar att man ska skriva om sin tro. Vad tror jag på? Jag har inte riktigt kommit till det stadiet då jag till hundra vet vad jag tror på. Eftersom jag har föräldrar som tror på olika saker så hamnar jag lite i mitten. Min mamma är katolik och min pappa är muslim, men inte därför går jag till kyrkan på söndagar eller moskén på fredagar. Jag är inte alls religiös förutom att jag firar högtiderna och tror på Gud. Ber aldrig, fastar aldrig osv. Aldrig någonting i den stilen. Tror däremot inte att Gud är som en tomte uppe på himlen och bestämmer om allt och alla.

Jag tror även mycket på karma. Jag tror liksom på att det man ger, är just det man får tillbaka. Är jag snäll mot någon så kommer den förmodligen vara snäll emot mig också. Lite ge och ta tänker jag på i den situationen.
Det är hur jag tänker angående mig och min tro!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0